Bouwupdate maart 2024

Gepubliceerd op 14 maart 2024 om 20:01

In deze laatste fase voor de ingebruikname wordt nog veel werk verzet. De afgelopen tijd is er verder gewerkt aan de installatie van de technische apparatuur. Denk hierbij o.a. aan de camera’s voor de uitzendingen op YouTube, de geluidsapparatuur en bedieningsapparatuur voor in de regieruimte. Ook zijn de stoelen in de kerkzaal geplaatst om de akoestiek te kunnen testen.

Op het grote raam aan de noordzijde van de kerkzaal is de folie aangebracht met de liturgische afbeelding. Als het buiten donker is en het licht in de kerkzaal brandt zal de afbeelding van buitenaf goed te zien zijn. Het ontwerp is gemaakt door Ditta Bos. Tijdens de opening zal Ditta een korte toelichting geven.

Inmiddels is de aftimmering van de uitgiftebalie in de ontmoetingsruimte afgerond en is de schuifwand tussen de ontmoetingsruimte en de kerkzaal geplaatst. Eveneens kan de grote vergaderzaal nu in tweeën gedeeld worden door middel van een schuifwand. De zaal in het souterrain is ingericht met meubels die afkomstig zijn uit Eben-Haëzer. Voor de verbouwing is daar een selectie gemaakt van goede tafels en stoelen, die zo nog een tweede kans krijgen in deze zaal in de Oosterpoort. De overige vergaderzalen worden ingericht met nieuwe tafels en stoelen.

Puntjes op de i

In de komende weken rondt de aannemer de laatste opleverpunten af en wordt verder gewerkt aan het afronden van de keuken. In de kapstoknissen wordt het fotobehang met foto’s van de Dorpskerk aangebracht, waarna de kapstokken kunnen worden bevestigd. Momenteel wordt gewerkt aan de sleutels en het sleutelplan voor het beheer van de Oosterpoort. Tot slot zal de naam van de Oosterpoort worden bevestigd op de gevel bij de hoofdingang en de buiten-beplanting worden aangebracht. We zullen nog meerdere keren een beroep op u doen voor schoonmaakavonden en hopen op uw hulp!

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.