Openingsweekend: 5-7 april!

Gepubliceerd op 29 november 2023 om 20:47

Nu de bouw in de afrondende fase komt rijst natuurlijk de vraag wanneer de Oosterpoort wordt opgeleverd en wanneer de ingebruikname zal plaatsvinden. Op dit moment is de exacte opleverdatum nog niet bekend, maar de aannemer heeft toegezegd dat dit uiterlijk medio februari 2024 zal zijn. Na de oplevering moeten we als gemeente zelf nog veel afbouwwerkzaamheden verrichten o.a. met betrekking tot de inrichting en het buitenterrein.

De officiële opening van de Oosterpoort, met een eredienst en genodigden, staat gepland op vrijdagavond 5 april 2024. Op zaterdag 6 april zal er een open dag worden georganiseerd voor alle belangstellenden en op zondag 7 april zullen de eerste zondagse kerkdiensten worden gehouden. In de ochtend zal wijk 2 dan kerken in de Oosterpoort en in de avond is er een dienst van wijk 1.

Namens de Algemene Kerkenraad werkt een commissie momenteel al aan de liturgie voor de officiële ingebruikname op 5 april 2024 en een andere commissie bereidt de open dag voor. Meer informatie hierover volgt later.