Bouwupdate september 2023

Gepubliceerd op 26 september 2023 om 15:21

Na de zomervakantie is hard verder gewerkt aan de nieuwbouw van De Oosterpoort. Het aanbrengen van het gevelmetselwerk vordert gestaag en de afbouw in het souterrain is van start gegaan. Een groot deel van de binnenwanden in de huisartsenpraktijk is gereed. Zoals jullie wellicht tijdens de startdag hebben gezien, is ook de betonconstructie van het podium gereed.

Momenteel wordt verder gewerkt aan het gevelmetselwerk, het aanbrengen van de technische installaties en het plafond in de kerkzaal. De komende periode staan ook het aanbrengen van de vloerverwarming en de dekvloeren van de kerk op de planning. Door een betrokken gemeentelid is geheel kosteloos een mooi schetsontwerp van het buitenterrein gemaakt.

De planning

In aanloop naar de oplevering zal er nog een open dag worden georganiseerd op de bouwplaats. Wanneer de oplevering zal plaatsvinden is nu nog niet bekend. In oktober zal de aannemer een planning beschikbaar stellen voor de laatste maanden van de bouw. Aansluitend daarop zullen we zelf als gemeente in 2024 nog afbouwwerkzaamheden moeten verrichten, waarbij we ook een beroep zullen doen op vrijwilligers vanuit de gemeente. Ook daarvoor zal een planning worden gemaakt en op basis daarvan kan een voorlopige openingsdatum worden bepaald. Het voorlopige richtpunt voor de ingebruikname is het einde van het eerste kwartaal van 2024.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.