Bouw na de zomer van start

Gepubliceerd op 16 juni 2022 om 20:30

De Algemene Kerkenraad (AK) deelt met dankbaarheid mee dat de bouw van het Tweede Kerkelijk Centrum van onze Hervormde Gemeente na de zomer daadwerkelijk kan beginnen.

Op dinsdagavond 24 mei is in Scherpenzeel de aanneemovereenkomst met bouwbedrijf Osnabrugge getekend. Inmiddels heeft het classicale college voor de behandeling van beheerszaken van de PKN toestemming verleend voor de bouw van De Oosterpoort. Ook heeft het College van Kerkrentmeesters (CvK) de financiering rond gekregen. Hiermee is aan de twee ontbindende voorwaarden uit de aanneemovereenkomst voldaan.

De aannemer zal nu verdere voorbereidingen treffen om na de zomer daadwerkelijk tot de bouw over te kunnen gaan. De bouw zal aanvangen voor 1 oktober van dit jaar en de oplevering zal uiterlijk op 31 oktober 2023 plaatsvinden.

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Dit en meer nieuws over De Oosterpoort is te lezen in onze nieuwsbrief van juni. In juli en augustus zal er vanwege de zomervakantie geen nieuwsbrief verschijnen. In het najaar hopen we de volgende nieuwsbrief te verspreiden met onder andere meer nieuws over de start van de bouw en acties.

Jan-Anne van Lunteren
2 jaar geleden

Na jarenlange voorbereidingen en "hobbels en obstakels" die overwonnen moeten worden, kan eindelijk voor 1 oktober de bouw beginnen.
Vanmorgen (19 september) langs de Lindenlaan gefietst en zag ik helemaal niets. Aan het weer zal het niet liggen.
Van ganser harte hoop én bid ik dat de bouw van onze tweede locatie enorm gezegend mag worden en dat in de nabije toekomst beide gebouwen druk bezocht mogen worden.